söndag 14 mars 2010

Glamourama

Via Tv3 har man ju sett reklam för deras serie på webben kallad för Glamourama.
Det ska tydligen handla om några it-tjejer i Sthlm. Anna Hibbs kände jag igen sedan Lyxfällan (herregud) men de andra har jag ingen aning om vilka det är.
Jag har hela tiden tänkt, "nä usch, det är inget för mig, vad ska jag titta på dem för?".
Nu är jag uttråkad, ligger med laptopen i sängen medan grabbarna tittar på Sherlock Holmes i vardagsrummet. Så jag drog på ett avsnitt av det där programmet och jag kände väl precis samma sak som jag tänkt innan, "nä, usch, varför ska jag se på det här?".




Man blir bara deprimerad när man ser åt vilket håll världen är på väg. Reagerade på samma sak när vi var på Ambassadeur igår kväll. Det är sån utseendefixering och pengafixering! Man ska vara smalast, ha mest smink, ha dyrast kläder och även om det innebär att man lever på nudlar resten av månaden.
Men sen när man åker tunnelbana hem (skitsmidigt, borde vi ha i Linköping) så ser man kundvagnar både här och där i hörnen som är så tydligt att de tillhör hemlösa. Medan folk lever i misär så springer det småflickorna intill, i stilettklackar och bling-bling och med kläder som kostar typ min månadslön.

R sa "man tänker nog inte på det efter ett tag". Fy fan, säger jag!
Vi hade jättetrevligt igår, men det var otroligt svårt att blunda för all ytligthet där uppe i huvudstaden. Det var kul att "gästa" men jag skulle aldrig vilja leva det livet.
Jag lägger hellre mina surt förvärvade pengar på mitt boende exempelvis.

1 kommentar:

  1. Jag blir så glad att läsa när du reagerar och på vad. Det är inte rätt och kan aldrig bli rätt med uteliggare. Alla ska ha någonstans att bo. Under tak med värme och vatten.

    SvaraRadera